آیا کودکان به کرم ضد آفتاب نیاز دارند چگونه کرم ضد آفتاب برای کودکان انتخاب کنیم؟

آیا کودکان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟ من معتقدم هنوز دوستان زیادی هستند که هنوز نمی دانند کودکان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند یا نه. در زیر ویرایشگر مطالب مرتبطی را برای شما جمع آوری کرده است. بیایید با ویرایشگر نگاهی بیندازیم.

کودکان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، زیرا مکانیسم محافظت از پوست کودکان هنوز توسعه نیافته است، توانایی آنها در مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش هنوز ضعیف است و برای محافظت از پوست خود به کرم ضد آفتاب نیاز دارند. می توان گفت کودکان بیشترین نیاز به کرم ضد آفتاب را دارند، تخمین زده می شود که کودکان سالانه 3 برابر بزرگسالان در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند. آفتاب (به ویژه در دوران کودکی)، خطر ابتلا به سرطان پوست در بزرگسالی بیشتر است.

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب برای کودکان

اسپری ضد آفتاب را انتخاب نکنید

اسپری ضد آفتاب برای استفاده راحت است، اما می تواند خطرات جدی استنشاق ایجاد کند، و مقدار اسپری کاهش می یابد، به راحتی می توان قسمت های خاصی از بدن را از دست داد و باعث آفتاب سوختگی شد.

با توجه به شرایط مختلف SPF را انتخاب کنید

شاخص حفاظت از آفتاب SPF10 برای فعالیت های نادر در فضای باز، SPF15 برای زندگی روزمره و بازی ها، SPF20~25 مناسب برای شنا و آفتاب گرفتن در ساحل و SPF30 مناسب برای قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب و مکان های مستعد آفتاب سوختگی است. بهتر است از کرم های ضد آفتاب با SPF 50 برای کودکان استفاده نکنید، زیرا ممکن است خطر ابتلا به انواع دیگر پوست را افزایش دهند.

ضد آفتاب های حاوی بنزوفنون را انتخاب نکنید

بنزوفنون مانند استروژن در بدن به پوست نفوذ کرده و وارد جریان خون می شود و باعث واکنش های آلرژیک می شود. مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای بنزوفنون در زنان باردار می تواند منجر به وزن کمتر از حد نرمال شود.

از کرم های ضد آفتاب حاوی ویتامین A خودداری کنید

ویتامین A پالمیتات دارای خواص ضد پیری است. اما در نور خورشید، ویتامین A پالمیتات می تواند تومورها و ضایعات پوستی را تسریع کند. FDA در حال حاضر ایمنی ویتامین A پالمیتات در محصولات مراقبت از پوست را تنظیم نمی کند، اما EWG به مصرف کنندگان توصیه می کند از کرم های ضد آفتاب حاوی این ماده شیمیایی اجتناب کنند.

ضد آفتابی را انتخاب نکنید که بتواند در برابر آفتاب و پشه محافظت کند

کرم ضد آفتاب باید به طور مکرر استفاده شود، اما اگر به طور مکرر از ضد آفتابی استفاده کنید که می تواند در برابر آفتاب و پشه ها محافظت کند، منجر به جذب بیش از حد مواد دافع پشه توسط پوست می شود که احتمال ناایمن بودن را افزایش می دهد.

ضدآفتاب ضدآب انتخاب کنید

در هنگام انتخاب به ضدآب بودن ضدآفتاب دقت کنید زیرا کودکان مستعد تعریق هستند و ضدآفتاب هایی که عملکرد ضدآب ضعیفی دارند به راحتی با عرق رقیق شده و اثر آن ها را کاهش می دهند.

نحوه تمیز کردن پس از استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب غیر ضد آب: مستقیماً با پاک کننده صورت بشویید

استفاده روزانه از محصولات ضد آفتاب کم مصرف، غیر ضد آب و ضد روغن، نیازی به استفاده از روغن پاک کننده مخصوص نیست، فقط می توان از پاک کننده معمولی صورت برای تمیز کردن استفاده کرد. زیرا ضدآفتاب غیر ضدآب در آب محلول است و پاک کننده عمومی صورت در شستن کثیفی لایه شاخی پوست خوب است و در عین حال ضد آفتاب را از سطح پوست می گیرد و سپس با آب می شویید. .


چهارشنبه 29 دی 1400
بؤلوملر :